DoluOyun
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DoluOyun

Türkiye'nin En İyi Oyun Forumu
 
Anasayfa-HOŞGELDİNİZAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Forumumuza hoşgeldiniz.İyi vakit geçirmeniz dileğiyle...

 

 Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Rıdo
ADMIN
ADMIN
Rıdo


Erkek
Mesaj Sayısı : 520
Yaş : 33
Nerden : Nereye
İş/Hobiler : Öğrenci
Ruh hali : Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi Cilgin10
Tuttuğu Takım : Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi Fenerbahce
Tecrübe puanı : 95479546574
Kayıt tarihi : 04/08/08

Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi Empty
MesajKonu: Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi   Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi Icon_minitimeCuma Tem. 24, 2009 3:06 pm

bu başlık oyuna yeni başlayanlar ve oyun hakkında iyi kötü bir bilgiye sahip olanlar için fikir vermesi amacıyla açılmıştır. iktisadi ve istatistiksel
hesaplamalar ile varsayımdan öteye sizlere en doğru kararı
verdirmeye yöneliktir. hesaplar sadece normal sunucular
içindir.

herkes soruyor "hangi ırk en iyi?" diye. buna aşağıdaki seçeneklere göre siz karar vereceksiniz.

travian oynayacaksanız kesinlikle çevrimiçi süreniz
en az 4-5 saat olmalı. insan ilişkileri iyi olmalı. yoksa hangi ırkı
seçerseniz seçin başarılı olamazsanız.

ırkları inceleyelim

kısa dönemde(oyunun ilk 1-2 ayı)

cermen: kısa dönemde en başarılı
halktır. ucuz ve hızlı asker üretmesi, bunun yanında oyunun
başındaki yağmalama bonusu cermenlerin hızlı gelişmesine en
büyük etken. cermen için önemli maden bu
dönemde "odun"dur.

galya: yüksek sığınak kapasitesi ve
tuzakçı ile oyunun başında gelişen kimse galyalıya saldırmak
istemez. 1 askerin dahi önemli olduğu oyun başında
tuzakçıda kalan asker büyük bir kayıp olacaktır. bu
sırada üretim ve askeri yöne eşit ağırlık veren galyalı bu
dönemi başarı ile geçebilir. galya için önemli
maden bu dönemde "tuğla"dır.

roma: köyün içinden ve
dışından bina yapmak oyunun başında avantaj sağlamaz. cermenlerin oyun
başında en çok saldırdığı ırk olması roma için en
büyük dezavantaj. bunun için sığınak seviyesi
maksimize edilmeli ve düşmana maden kaptırmamak gerekmektedir.
size düşmanın bir daha gelmemesi için en önemli
faktördür. roma için en önemli maden bu
dönemde "demir"dir.


orta dönemde(3-6 ay)

orta dönemde tecrübeli oyuncular merkezi taşımaya başlar. 15
ya da 9 tarlalı köyler merkez yapılır. işte bu dönemde roma
bütün ırklardan avantajlı bir duruma geçer. kısa
dönemi başarılı geçerse merkezini en önce geliştiren
ırk olma avantajı elindedir.


cermen: bu dönemde artık cermenin
yağmalama avantajı yoktur. kimse 80.000 depo olan köyüne
sığınak yapmaz. kime saldırırsanız saldırın asker kesip hammadde
alırsınız. cermenin oyun boyunca süren en büyük avantajı
kısa sürede gerçekleşen askeri eğitim. kışla 20 olduğu
düşünülürse 2 dk. 6 sn içinde
tokmakçı üretir. (tokmakçı da asker mi demeyelim
aşağıda açıklıyacağım.)

galya: bu dönemde gelişimini tamamlamaya
başlamış ve güçlü bir piayde olan kılıçlıyı
üretmeye başlamıştır. çok hızlı ve sanki yağmalama
için doğmuş olan toytat bence bu ırkın en önemli silahıdır.
orta dönemde en başarılı ırktır. yüksek savunma
gücü doğru kullanıldığı takdirde( burada oyuncunun stratejisi
büyük etken) köye giriş olur ama köyden
çıkış neredeyse imkansızdır.

roma: bu dönemde roma ırkı,
köyü iç ve dış geliştirmenin faydasını
görür. bu dönemde ortalama 4-6 köy kurulmuş olur ve
roma hem içerde hem de dışarda çalışarak çok hızlı
bir şekilde büyümeye başlar. travian'ın en
güçlü saldırı piyadesi olan emperyan doğru
kullanıldığı takdirde çok büyük işler yapar.

uzun dönemde( wow'a kadar)


bu dönemde ırkları ayrı ayrı incelemenin gereği yok.
çünkü artık birlik ruhu oturmuş ve kimse tek başına
hareket etmez.(mantıklı oyuncu) savunma için herkes
mümkün olduğu kadar birbirine yardımcı olur. saldırı artık
organize yapılır. kimse maden sıkıntısı çekmez. sadece tahıl
sıkıntısı yaşar.

şimdi askeri hesaplara gelelim.

kısa dönemde hammadde açısından sıkıntı olacağından bu
dönem tamamiyle oyuncunun tercihi ile değişir. onun için
askeri hesaplara orta dönemden başlıyacağım. (hammadde problemi
olmadığı varsayılarak)

önce saldırı için. ideal ordu hem süvari hem de piaydeden oluşan ordudur.
kışla, ahır seviye 20 varsayımı ve silah dökümhanesi sevie
20. seviye kahramanda ortalama %10 off bonus olduğunu
düşünelim.

cermen
: günde ya 685 tokmak sallayan ya da 425 balta sallayan üretir. 173 de toyton.
685 tokmak sallayan (52,42 * 685) = 35 907,7 + %10 = 39 498.4
425 balta sallayan (75,42 * 425) = 32 049 + %10 = 35 253.9
173 toyton (191,75 * 173) = 33 172,75 + %10 = 36 490

(685 tokmak + 173 toyton) + kahraman = 1210 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = 75 986
(425 balta + 173 Toyton) + kahraman = 950 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = 71 743

galya: günde 355 kılıçlı üretir. 164 heduan ya da 206 toytat.
355 kılıçlı ( 81.17 * 355) = 28 815 + %10 = 31 696
164 heduan ( 180.25 * 164) = 29 561 + %10 = 32 517
206 toytat (116.33 * 206) =23 964 + %10 = 26 360

(355 kılıçlı + 164 heduan) + kahraman = 853 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = (64 213)
(355 kılıçlı + 206 toytat) + kahraman = 773 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = (58 056)

roma: günde 266 emperyan üretir. 194 imperatoris ya da 145 caesaris üretir.
266 emperyan (86,92 * 266) = 23 120 + %10 = 25 432
194 imperatoris (157,25 * 194) = 30 506 + %10 = 33 556
145 caesaris ( 232,67 * 145) = 33 737 + %10 = 37 111

(266 emperyan + 194 imperatoris) + kahraman = 854 tahıl tüketimi saatlik. vuruş gücü = (58 988)
(266 emperyan + 145 caesaris) + kahraman = 852 tahıl tüketimi saatlik. vuruş gücü = (62 543)

yukarıda görülen hesaplar kısa sürede en yüksek vuruş gücünü
göstermek için yapılmıştır. uzun dönem hesapları
çok farklıdır. yukarıda da görüldüğü gibi en
kısa sürede en yüksek vuruş gücü tokmak sallayan toyton ordusunda.
en fazla tahıl tüketimi de onda fakat burda önemli olan en
kısa sürede en yüksek vuruş gücü elde etmek olduğu
için tahılı göz ardı ediyoruz. yani ben dan dun her yere
girerim ekonomi falan anlamam sürekli ordum başka köylerde kalır diyorsanız cermen sizin BU isteğinize cevap verir.

uzun dönemde yapılması gereken, tahılı maksimize ederek en yüksek vuruş gücünü elde etmektir. şimdi bununla ilgili hesapları yapacağım.

ortalama olarak 100.000 tahıl üreten köyünüz
olduğunu (15 ya da 9 tarla, vaha mevcut) düşünerek bu tahılı
askerlere paylaştırarak bakalım nasıl sonuçlar elde edeceğiz.

100.000 tahıl ile 100k emperyan, 100k balta sallayan ya da 100k kılıçlı
besleyebilirsiniz. ama sadece piyade ya da sadece süvariden oluşan
bir ordunun başarılı olması beklenemez. bu yüzden 100k tahılı
orantılı şekilde dağıtarak yapabileceğimiz en büyük orduyu
yapmalıyız.

hesaplarda hammadde hesaba katılmıyacaktır çünkü,
zaten oyunun belli bir bölümünden sonra odun, tuğla ve
demir yönünden sıkıntı yaşanmayacaktır.

gelelim hesaplara. bu hesaplarda da silah dökümhaesi seviye 20 kahraman off bonus % 10 olarak hesaplanacaktır. (

cermen: 100k tahılı 45k balta sallayan 15k
toyton ya da 45k tokmak sallayan 15k toyton olarak kullanabiliriz. 1000
mancınık ve 1000 koçbaşı yaptığımızı da hesaba katarak işlemlere
başlıyorum. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.

(45k balta ) + (15k toyton ) + (1k mancınık ) + (1k koçbaşı ) + kahraman off bonus = vuruş gücü.

(45.000 * 75,42) + (15.00 * 191,75) + (1000 * 96) + (1000 * 94) + % 10 =
(3.393.900) + (2.876.250) + ( 96.000) + (94.000) + %10 =
(6.460.150) + 646.015 = 7.106.165 vuruş gücü.

(45k tokmak) + (15k toyton) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + kahraman off bonus =
(2.358.900) + ( 2.876.250) + (96.000) + (94.000) + %10 =
(5.460.150) + 542.515 = 6. 002.665 ( tokmak sallayanın uzun vadede
büyük farkla geriye düştüğünü
görüyoruz)

galya: 100k tahılı 45k kılıçlı, 15k
heduan olarak ya da 45k kılıçlı 22.5k toytat olarak
bölebiliriz. 1k mancınık ve 1k koçbaşını da burada
hesaplıyoruz. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.
(45k kılıçlı) + (15k heduan) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + kahraman off bonus = vuruş gücü.

(45.000 * 81,17) + (15.000 * 180,25) + (1000 *119) + (1000 * 76,75) + %10 =
(3.652..650) + (2.703.750) + (119.000) + (76.750) + %10 =
(6.552.150) + 655.215 = 7.207.365 vuruş gücü.

(45k kılıçlı) + ( 22.5k toytat) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.652.650) + (2.617.425) + (119.000) + (76.750) + %10 =
(6.465.825) + 646.582 = 7.112.407 vuruş gücü.

roma: 100k tahılı 40k emperyan 12.5k caesaris
ya da 45k emperyan 15k imperatoris olarak bölebiliriz. 45k
emperyan 11.250 ceasaris de başka bir seçenek olarak
yapılabilir. ama atlı ile piyadeyi dengeli yapmak gerekir. 1k mancınık
ve 1k koçbaşını da hesaplıyoruz. geriye kalan 1000 tahıl
köy gereksinimi.

(40k emperyan) + (12.5k caesaris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.476.800) + (2.908.375) + (124.750) + (88.250) + %10 =
(6.598.175) + 659.817 = 7.257.992 vuruş gücü. (ceasaris'in üstünlüğü)

(45k emperyan) + (11.250 caesaris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.911.400) + (2.617.537) + (124.750) + (88.250) + %10 =
(6.741.937) + 674.193 = 7.416.130 vuruş gücü. (ceasaris'in üstünlüğü)

(45k emperyan) + (15k imperatoris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.911.400) + (2.358.750) + (124.750) + (88.250) + %10 =
(6.483.150) + 648 315 = 7.131.465 vuruş gücü.

aynı koşullarda 3 ırk için durum bu.

durumu özetleyelim:

roma günde 266 emperyan, 145 ceasaris asker basabiliyor yani
romanın hesapladığımız rakamlara ulaşması için 3 aydan uzun bir
süre kışlasının ve ahırının hiç boş durmaması gerek.
romanın asker kaybetme lüksü yok. alternatif olarak yan
köyden kışla, büyük kışla, ahır ve büyük ahır
ile beraber basılırsa bu süre yarı yarıya iner fakat romanın
askeri pahalı olduğu için bu çok masraflıdır. tabii yan
köyden bastığınız askeri merkezde besliceksiniz. roma iç ve
dış geliştirmesiyle yıkıldığında çabucak toparlanabilir.
pretoryan gibi yüksek savunma gücü olan bir asker de
romanın en büyük avantajıdır. atlılara karşı zayıf olduğu
için, evrensel yetiştirilen lejyoner sayısı fazla tutulursa bu
alanda da başarılı olunabilir. suru da savunmaya fazladan
güç katar. sur etkisi 1.03^x (x sur seviyesi.)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://doluoyun.yetkinforum.com
 
Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
DoluOyun :: ONLİNE OYUNLAR :: Travian-
Buraya geçin: